dnes je 20.4.2024

Input:

Řešení otázek a procvičení z 3. lekce

21.2.2022, Zdroj: Verlag Dashöfer

303
Řešení otázek a procvičení z 3. lekce

1) Pro ověření znalostí je tu opět několik otázek. Úvahy zkuste obohatit o analýzu Vaší řídící praxe a závěry zpětně aplikovat.

a) Je motivující stále zaměstnanci zvyšovat finanční ohodnocení a proč?

Ne, od určité dosažené úrovně již zvyšování odměny motivující není. Podle teorie potřeb jde o nižší faktor, u Hezbergovy dvoufaktorové teorie o hygienický faktor – je nutná daná míra pro spokojenost zaměstnance, motivující jsou však faktory jiné.

b) Jakým způsobem je nejúčinnější navrhovat systém motivačních faktorů a proč?

Systém je třeba navrhnout v závislosti na firemní vizi, strategii a uplatňované politice. Kromě toho je nutné zjišťovat motivující faktory zaměstnanců - pozorováním, rozhovorem, testováním či dotazníky. Motivace tak postihuje zájmy podniku i potřeby zaměstnanců.

c) Jak lze zajistit uspokojení i individuálních potřeb zaměstnanců?

Vzhledem k různosti typů osobností, stejný motivátor (stimul) nepůsobí na všechny zaměstnance shodně. Motivační systém by proto měl obsahovat jasně

Nahrávám...
Nahrávám...